Han començat les obres de l’enllaç de Sa Cabana a l’autopista d’Inca

 | 14/03/2012 | Seccions: Al Dia

Obres enllaç Sa Cabana a Autopista d'IncaFa uns pocs dies que han començat les obres de construcció del nou enllaç Sa Cabana-autopista d’Inca. Fins ara s’han dut a terme el tancament de la zona en obres i part dels moviments de terres necessaris per tal d’obrir pas per damunt dels marges de l’autopista.

Aquestes obres es finançaran amb càrrec al conveni de carreteres subscrit entre el Consell de Mallorca i el Ministeri de Foment i tendran un cost de 1,8 milions d’euros.Les obres tenen un termini d’execució màxima de 6 mesos.

DESCRIPCIÓ DE LES OBRES
El projecte ENLLAÇ DE LA Ma-13 AMB EL CAMÍ DE SA CABANA consisteix en la dotació, a l’alçada del punt quilomètric 2.650 de l’autopista d’Inca, d’un nou enllaç complet que aprofita l’estructura de pas superior que hi ha. Les dues noves rotondes a cada costat de l’autopista se situen aproximadament a l’eix dels vials existents, i a partir d’aquestes es tracen els ramals d’incorporació i de sortida necessaris per a facilitar tots els moviments possibles entre les dues vies.

Es preveu que el trànsit a aquest nou enllaç, una vegada entri en funcionament, sigui d’uns 8.000 vehicles diaris, dels quals 200 seran vehicles pesants.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES DEL NOU VIAL
Els carrils d’acceleració tendran una longitud de 325 m aproximadament; els carrils de desacceleració, de 225 m, i els ramals de connexió a les rotondes, una longitud d’uns 170 m. Les seccions dels carrils paral·lels a l’autopista seran de 3,50 m d’amplada amb voral exterior de 2,50 m. Els ramals disposaran d’una secció de 4 m d’amplària amb voral exterior de 2,50 m i voral interior d’1 m.

Les rotondes tendran un diàmetre interior de 25 m, amb dos carrils de 4 m i vorals de mig metre, amb voreres perimetrals de 2 m.

Obres enllaç Sa Cabana-Autopista d'Inca 2

Complementàriament a l’obra, es preveu l’ampliació de l’obra de fàbrica existent sobre el torrent Gros, actuació necessària per a permetre donar l’amplada que cal a l’autopista per implantar els nous carrils d’acceleració i desacceleració. Actualment, l’estructura té una secció amb dos ulls de pas per a l’aigua, i es preveu l’ampliació amb un tercer ull paral·lel.

Cal afegir que, dins de les actuacions del projecte del tram quart del desdoblament de la carretera Ma-30, s’estudia aprofitar els ramals del costat nord del nou enllaç de Sa Cabana amb els ramals d’entrada i sortida a la nova via desdoblada de la Ma-30 des de l’autopista, per a millorar la fluïdesa i la seguretat en el funcionament d’ambdós enllaços, així com la implantació d’un vial de servei amb funcions de via col·lectora-distribuïdora, paral·lel a l’autopista entre els enllaços per a donar accés directe a la urbanització de sa Cabana des de la Ma-30.

Print Friendly
Etiquetes: , , , ,

Cookies

Aquest lloc web utilitza galetes amb l'objecte de millorar la vostra experiència de navegació per tots els continguts de Viu Marratxí. Si seguiu navegant per dins d'aquest web s'entendrà que estau donant el vostre consentiment per a la acceptació de les esmentades cookies i de la nostra política de cookies. Feis clic a l'enllaç per a més informació.