L’Ajuntament du a terme una valoració de llocs de treball

 | 19/08/2013 | Seccions: Al Dia

L’Ajuntament de Marratxí està duent a terme una valoració de llocs de treball del personal que fa feina a l’Ajuntament. Concretament dels funcionaris i personal laboral (exceptuant el personal eventual contractat com a càrrecs de confiança de l’equip de govern).

Siluetes dones i homes-R

Aquest estudi té com a objecte poder conèixer amb detall quines són les tasques que cada treballador desenvolupa, així com la càrrega i tipus de feina que fa cada treballador. A partir d’aquí es tendran les bases per tal de poder reconèixer, també a nivell retributiu, els diferents llocs de feina, segons ens va explicar el responsable de Recursos Humans de l’Ajuntament, Constantino Lorenzo.

L’anàlisi es du a terme, mitjançant una empresa externa. Concretament, es tracta de Rodriguez Viñals, asesores de administración local. Segons Lorenzo, fa uns mesos es va iniciar un anàlisi i valoració de llocs de treball a l’Ajuntament, de forma interna, però ara s’ha decidit de fer-ho amb una empresa especialitzada, que, a més ja coneix l’Ajuntament de Marratxí, donat que fa uns anys ja va fer aquest mateix estudi, que ha quedat, amb el pas del temps, desfasat i que ara s’actualitzarà amb el nou estudi.

El treball de camp de l’estudi consta de dues fases: en un primer moment els treballadors emplenen un qüestionari, amb la relació i descripció de les tasques que efectuen. En una segona, passen per una (o més d’una) entrevista personal per tal de clarificar aquells aspectes del qüestionari que no hagin quedat clars, o que per la seva extensió o especificitats, sigui difícil de reflectir adequadament per escrit en el qüestionari.

Els estudis de valoració de llocs de treball són eines habituals en les empreses d’una certa grandària, en les que pel número de treballadors, la gerència no pot estar al corrent del que fan i no fan cada un dels llocs de treball existents i d’aquesta manera s’avalua i es valora de forma més acurada cada un dels llocs de treball. A més, també pot servir per detectar incongruències, duplicitats, etc. i poder incidir en els procediments de treball i en l’organització de les àrees de treball i dels departaments.

Aquest estudi que ara s’esta duent a terme s’ha estat consensuat, segons ens ha informat el cap de RR HH de l’Ajuntament, amb el comitè d’empresa de l’Ajuntament, al que s’haurà d’informar dels seus resultats globals.

Print Friendly
Etiquetes: ,

Cookies

Aquest lloc web utilitza galetes amb l'objecte de millorar la vostra experiència de navegació per tots els continguts de Viu Marratxí. Si seguiu navegant per dins d'aquest web s'entendrà que estau donant el vostre consentiment per a la acceptació de les esmentades cookies i de la nostra política de cookies. Feis clic a l'enllaç per a més informació.