Nous horaris de tren i velles obres de l’estació de Marratxí

 | 28/08/2013 | Seccions: Al Dia, Serveis

A partir de  dilluns de la propera setmana, dia 2 de setembre SFM tornarà a restablir els horaris habituals de totes les línies de tren i de metro.

Les "eternes" obres de l'Estació d'Es Figueral. Foto Ar'Niet

Les “eternes” obres de l’Estació d’Es Figueral. Foto Ar’Niet

Així ho va anunciar Serveis Ferroviaris de Mallorca quan va avisar de l’entrada en vigor dels horaris d’estiu de tren i metro, a partir de l’1 de juliol passat i pocs dies abans d’aquesta data.

D’aquesta manera, la línia M2, entre Palma i Marratxí, a partir de dilluns tornarà a circular amb tres trens per hora i sentit, entre les 5.56 i les 22.00 hores, el que suposa unes freqüències cada 20 minuts. La línia M2, que va entrar en funcionament el passat mes d’abril, uneix Palma i Es Figueral amb una durada total de 14 minuts, fent parades a totes les estacions intermèdies (Jacint Verdaguer, Son Costa / Son Fortesa, polígon de Son Fuster, Verge de Lluc, Pont d’Inca i Pont d’Inca Nou).

Pel que fa al tren, tornaran a estar vigents els horaris habituals de la línia Inca Exprés, que uneix Palma i Inca, en uns 25 minuts. Els horaris d’aquest servei són: de dilluns a divendres, sortides des de Palma a les 6.07, 7.07 i 8.07 hores i sortides des d’Inca a les 6.50, 7.50 i 8.50 hores.

Les obres eternes de l’estació d’Es Figueral

Recordem que han estat moltes les veus crítiques amb la reducció d’horaris de tren i metro durant l’estiu i que, de fet l’SFM va haver de tornar a posar en funcionament la línia M1 de metro entre Palma i la UIB, per les pressions del empresaris d’Es Polígon de Son Castelló. Una d’aquestes veus crítiques va ser la del PSIB, que va llençar durant el mes de juliol una campanya amb el lema #Pots esperar d’assegut.

Però la paciència dels usuaris del tren és molt gran, ja que les obres de l’estació d’es Figueral duen un retard d’anys i no és que estiguin aturades, sinó que el seu ritme és de unes poques hores per setmana, el que fa ho semblin. De fet a finals de maig, fonts de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, ens varen informar que el ritme de les obres es devia a manca de liquiditat, però que confiaven en que a finals de juliol estassin acabades. La realitat és ben diferent, com poden comprovar dia a dia els usuaris d’aquesta estació. Segons els experts consultats aquesta forma de executar les obres és perjudicial, a més de pels usuaris, per la mateixa obra i el més probables és que el resultat final, pateixi d’una baixa qualitat i durabilitat.

Print Friendly
Etiquetes: , , ,

Cookies

Aquest lloc web utilitza galetes amb l'objecte de millorar la vostra experiència de navegació per tots els continguts de Viu Marratxí. Si seguiu navegant per dins d'aquest web s'entendrà que estau donant el vostre consentiment per a la acceptació de les esmentades cookies i de la nostra política de cookies. Feis clic a l'enllaç per a més informació.